Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Η πτώση του οίκου των Άσερ

Σκιουράκια,

πριν ένα, δυο χρόνια... ίσως και παραπάνω, δε θυμάμαι, γέρασα, μπήκα και στα πρώτα άντα... είδα μια παράσταση... μια παράσταση - που παρά το Αλτσχάϊμερ... - έμεινε αξέχαστη. 

Ποιά παράσταση; Το "Διχοτομημένο Υποκόμη" σε σκηνοθεσία Κώστα Γάκη. Ένα έργο, ένας υποκόμης που με τη διχοτόμηση του.... κατάφερε να συγκινήσει, να προβληματίσει, να 'μας κάνει να γελάσουμε.

Ο "Υποκόμης" ήταν ένα εγχείρημα δύσκολο αλλά πηγαίο. Γιατί το λέω αυτό; Το αποτέλεσμα-κείμενο της παράστασης προήλθε από αυτοσχεδιασμούς των ηθοποιών... πάνω σε μια νουβέλα του Καλβίνο, του αστείρευτου αυτού ιταλού παραμυθά.

Στον "Υποκόμη" ξεχώρισα μια ηθοποιό, για την επίδοση, τη δυναμικότητα, το χιούμορ, το ταλέντο, την αμεσότητα της. Με "άγγιξε"... δίχως να με αγγίξει! Ποιά; Η Λένα Γιάκα. Η Λένα - αν μου επιτρέπει τον ενικό και την οικειότητα - σκηνοθετεί τώρα... ανοιξιάτικο και για λίγες παραστάσεις, ένα έργο στο θέατρο 104, στην οδό Ευμολπιδών 41 στο Γκάζι. Το έργο θα παίζεται μέχρι τις 4 Ιούνη (4/6).

Ποιό έργο; "H Πτώση του Οίκου των Άσερ"

Ποιών Άσερ; Ποιόν Οίκο;

Το 1839 ο αμερικανός συγγραφέας Εdgar Allan Poe γράφει την Πτώση του Οίκου των Άσερ.

Ο οίκος των Άσερ είναι ένα παραμύθι τρόμου, μια ιστορία φιλίας και αδερφικής αγάπης, μια συμφωνία ασύμμετρων μελωδιών, ένα αίνιγμα για τη ζωή και το θάνατο, ένας γρίφος για το σώμα και την ψυχή.

Απ' ότι είδα στην ιστοσελίδα του Αθηνοράματος, η είσοδος είναι ελεύθερη με προαιρετική συνεισφορά αλλά είναι απαραίτητη η κράτηση.  Σας κάνω την κοπι-πεϊστιά....

Η πτώση του οίκου των Άσερ

Δραματοποιημένο Διήγημα του Έντγκαρ Άλαν Πόε
Σκηνοθεσία: Λ. Γιάκα

Μια ιστορία φιλίας και αδερφικής αγάπης και ταυτόχρονα ένα έργο-αίνιγμα για τη ζωή και το θάνατο γραμμένο το 1839

Ερμηνεύουν: Έλ. Γκότση, Π. Νάτσης, Γ. Σταυριανός.

Ευμολπιδών 41, Γκάζι, Γκάζι
Τηλ. κρατήσεων... 090.... σόρρυ λάθος... Τηλ.: 2103455020
Παραστάσεις: Βραδ: Δευτ., Τρ. 9.15 μ.μ. Μέχρι 4/6
Εισ.: Είσοδος ελεύθερη με προαιρετική συνεισφορά. Απαραίτητη η κράτηση.
Διάρκεια: 80'
 

Συγχωρέστε με αλλά δε γνωρίζω αν η παράσταση είναι καλή ή όχι. Αυρίο θα παω να τη δώ... Αλλά αυτή την κοπέλα, τη Γιάκα, ανεξαρτήτως αυριανού αποτελέσματος την πιστεύω και τη στηρίζω. 

Γενικώς, χαίρομαι όταν ο ένας στηρίζουμε τον άλλο. Όταν λειτουργούμε ως πολίτες και όχι ως ιδιώτες... Είναι τυχαίο που η αγγλική λέξη idiot προέρχεται από τη λέξη ιδιώτης; 

Τέλος πάντων. Πριν κλείσω το κείμενο, θέλω να εκφράσω το θυμό μου για όσα γίνονται γύρω μου, στην κοινωνία αλλά και μέσα μου. Νοιώθω συν-υπεύθυνος για το χάος που ζούμε σήμερα. Στεναχωριέμαι. 

Αλλά και με τη στεναχώρια, βγαίνει τίποτα;

Ας ενεργοποιηθούμε λοιπόν... Σιχτίρησα τις προάλλες. "Αρκετά με τις ιδιοκτησίες", τα "μου". "Μου" και "μου" λες και είμαστε αγελάδες. Το παιδί μου, το σπίτι μου, το μεταπτυχιακό μου, η παραστασή μου. Ίσως αν το "μου" γίνει "μας" να δούμε λίγο φως ή και πολύ... Γιατί όχι;

Ίσως, η κοινωνία βρίσκεται στην άκρη του τούνελ. Αλλά με μια τρύπα, το τούνελ αποκτά φώς. Όπου φως... αλήθεια, όπου φως.... όνειρο. Είναι χρεός μας να ονειρευόμαστε ή οχι; Πόσοι από 'μας ονειρευόμαστε;  Μπορούμε; Προλαβαίνουμε;

Εύχομαι να ονειρευόμαστε, να οραματιζόμαστε, να δημιουργούμε... σε πείσμα των καιρών. Να πραγματοποιήσουμε τα όνειρα μας για να ομορφύνουμε την πραγματικότητα. Τι λες; Μπορούμε;

Ένας μωβ σκίουρος,



ΥΓ More about "οίκο των Άσερ" here: http://tvxs.gr/node/128859

Δεν υπάρχουν σχόλια: